مراقبت های بعد از کاشت ریش

بعد از کاشت ریش مهمترین کار این است که بیمار صورت و محل اهدا کننده روی پوست سر را تمیز نگه دارند تا از عفونت و سایر عوارض جانبی بالقوه جلوگیری شود. حتماً دستورالعمل‌ های تمیز کردن ارائه شده توسط جراح خود را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت پس از عمل دنبال کنید. پماد آنتی بیوتیکی باید به صورت گفته شده، استفاده شود تا به روند بهبودی کمک نماید. برای چند روز آینده بعد از جراحی، حتما صاف روی پشت بخوابید به جای اینکه روی شکم یا پهلو باشید. حتماً سر خود را با چند بالش بالاتر از سطح بدن نگه دارید. در ادامه مقاله به بررسی مراقبت های بعد از کاشت ریش طبیعی می پردازیم و نکات مهمی را در این باره برای شما بازگو می کنیم.

کاشت ریش چیست ؟

این نوع کاشت تنها راه حل دائمی برای افرادی است که از کم بودن یا نداشتن موهای صورت، بافت اسکار روی پوست، یا جای بخیه‌های روی صورت خود احساس نارضایتی می کنند که البته نتیجه حاصل از این کار به مهارت جراح برای انجام آن بستگی دارد. تعداد زیادی از مردان خواستار انجام این روش هستند زیرا در فرهنگ‌های مختلف، رویش موهای صورت نشانه مرد بودن است. کاشت مو های صورت به آنها این اجازه را می‌دهد که هر گاه بخواهند ظاهر خود را تغییر دهند و به ظاهر دلخواه برسند. کاشت ریش فرآیندی است که از آن برای افزایش تراکم ریش یا حفظ موهای صورت استفاده می‌شود. علت استفاده از این روش نازک بودن موها یا ریزش آنها است. کاشت ریش به یکی از روش‌های رایج زیبایی در میان مردان تبدیل شده است. علاوه بر کاشت ریش، کاشت سیبل، خط ریش، ابرو، و موهای چانه نیز بسیار شایع است.

روش های کاشت ریش

ریش و سبیل یکی از رکن های زیبایی آقایان می باشد به نوعی که ۹۹% آقایان علاقه دارند که ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند زیرا باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شان می شود. بهترین روش برای کاشت ریش تکنیک های SUT و FUE می باشد. کاشت ریش با تکنیک های SUT و FUE بدون جراحی بوده و درد و خونریزی ندارد. همچنین پس از انجام کاشت ریش و سبیل با تکنیک فوق دیگر شاهد عوارض جانبی نبوده و دوران نقاهتی را تجربه نخواهید کرد. مدت زمان انجام فرآیند کاشت ریش به طور عمده به تعداد واحدهای فولیکولی استخراج شده بستگی دارد. در صورتیکه وسعت ریزش مو کم باشد مدت زمان کاشت ریش نسبت به وسعت زیاد کمتر خواهد بود علی رغم اینکه زمان در کاشت ریش متفاوت است اما باید توجه داشته باشید که کاشت ریش با تکنیک فوق در یک جلسه انجام می شود.

کاشت ریش

مراقبت های بعد از کاشت ریش

برای کاشت ریش موفقیت آمیز، بیماران نیاز به زمان اختصاصی برای بهبودی و مراقبت مناسب دارند. بیماران باید چند روز تا یک هفته مرخصی کاری داشته باشند تا اطمینان حاصل نمایند که آماده کار هستند و خطر عوارض جانبی برطرف شده است. در طی فرآیند مشاوره، جراح شما می‌تواند یک برآورد دقیق‌تر از میزان زمانی که باید از کار دور باشید، ارائه دهد. پس از عمل جراحی کاشت ریش، از یکسری از فعالیت‌های باید اجتباب کرد مثلاً از لمس کردن، مالیدن، و خراشیدن چانه و گونه‌ها جدا خودداری کنید یا از قرار دادن صورت یا پوست سر در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید. هرگز فعالیت بدنی شدید نداشته باشید. و در آب شنا نکنید. حدود دو تا سه هفته پس از جراحی پیوند ریش، موهای پیوند شده می‌ریزند. این وضعیت طبیعی و موقت است و سرانجام مو دوباره رشد می‌کند و ریش شما را پر می‌نماید.

روش مراقبت از ریش کاشته شده طبیعی

عوارض بعد از کاشت ریش

در صورتی که فرآیند کاشت ریش توسط یک جراح با تجربه انجام شود و بیمار همه نکات فوق را رعایت کند، کاشت ریش یک روش ایمن و بی خطر خواهد بود که هیچ گونه ریسک بالقوه‌ای ندارد. البته گاهی ممکن است بیمار پس از جراحی عوارضی را نیز تجربه کند. مثل تورم، خونریزی، تشکیل بافت اسکار و عفونت. تورم معمولا موقت است و باید طی ۳۶ تا ۴۸ ساعت از بین برود. احتمال بروز خونریزی خفیف تا متوسط در موضع دهنده و گیرنده وجود دارد. می‌توان با فشار دادن آرام این نقاط به رفع خونریزی کمک کرد. تشکیل اسکار در همه جراحی‌ها دیده می‌شود و کاشت ریش نیز از این قاعده مستثنی نیست. احتمال بروز عفونت نیز وجود دارد، اما در صورتی که از محل گیرنده مو به اندازه کافی مراقبت شود این احتمال کاهش خواهد یافت. پیگیری دستورات جراح نیز احتمال بروز عفونت را کاهش دهد.

منبع : کلینیک زیبایی روژا