سرما درمانی پوستی

سرما درمانی

سرما درمانی که همان کرایوتراپی نیز نامیده می‌شود روشی از درمان در علم پزشکی محسوب می‌شود که در آن روش بدن بیمار یا بخشی از بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد. هدف پزشکان از انجام کرایوتراپی در واقع کاهش سوخت و ساز سلول‌ها بوده و در نتیجه افزایش بقای سلول‌ها است . کاهش التهاب، کاهش درد و اسپاسم، انقباض عروق از جمله هدف‌های انجام سرما درمانی یا همان کرایوتراپی است. از سرمادرمانی برای درمان بیماری‌هایی مثل سالک، بواسیر، یبوست و دردهای بعد از عمل و از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن استفاده می‌شود.

سرما درمانی پوست

سرما درمانی یا کرایوتراپی یکی از روش‌های پزشکی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود که امروزه در دنیا کاربردهای فراوانی دارد و از نظر مردم و پزشکان نیز دارای محبوبیت بالایی است چراکه نتایج سرمادرمانی یا کرایوتراپی نتایج خوب و مطلوبی بوده است. در این روش از درمان بیماری‌های پوستی با منجمد کردن بخشی از لایه‌ سطحی و یا میانی پوست و یا مخاط تعدادی از ضایعات پوستی را از بین می‌برند. برای منجمد کردن پوست بدن معمولا از ازت مایع استفاده می‌شود ولی ممکن است از مواد دیگری مثل اکسید نیتروژن نیز استفاده شود. روش کرایوتراپی اینگونه انجام می‌شود که ابتدا مایع مورد استفاده برای فریز کردن روی سطح پوست فرد قرار داده می شود که بعد از چند ثانیه عمل فریز شدن در آن بخش انجام می‌شود که پس از چند دقیقه ذوب می‌گردد و مشکل پوستی فرد به التهابی ساده تبدیل می‌شود.

Cryotherapy

سرما درمانی زگیل

برای درمان زگیل‌های ایجاد شده روی پوست بدن می توانید از روش‌ کرایوتراپی یا سرما درمانی استفاده کنید که یک روش قطعی برای از بین بردن زگیل‌ها در ناحیه‌های مختلف بدن محسوب می‌شود. این روش از درمان زگیل با استفاده از گاز ازت یا اکسید نتیروژن و یا مواد دیگری که پزشک روی پوست بیمار قرار می‌دهد موجب یخ زدن و فریز کردن سلول‌های موجود در آن ناحیه از پوست شده که در واقع جلوی سوخت و ساز آن سلول‌ها را گرفته و به رشد و زنده بودن زگیل پایان می‌دهد. حالا بعد از چند دقیقه زگیل‌هایی که بسیار برای شما ناخوشایند بودند به التهابی ساده و قابل تحمل تبدیل می‌شوند که پوست سالم گذشته را به شما بازمی‌گردانند. حالا فرد می‌تواند با انجام مراقبت‌های لازم بعد از انجام سرما درمانی یا کرایوتراپی با گذشت چند روز به سلامتی کامل پوست خود بازگردد و پوستی بدون زگیل داشته باشد.

سرما درمانی زگیل

کرایوتراپی لاغری

سرما درمانی لاغری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روش‌هایی است که امروزه افراد برای لاغری از آن استفاده می‌کنند. در این روش از لاغری با استفاده از سرما چربی های ناحیه ای از بدن که قصد لاغر کردن آن را دارید به طور کامل حذف می‌شود. این روش از لاغری در واقع یکی روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود که بدون درد و نیاز به جراحی و بخیه دارد. درواقع در این روش سلول‌های چربی بدن شما که بسیار هم به سرما حساس هستند و این خصوصیت چاقی را حالا از دست داده‌اند بدون خراب شدن بافت‌های اطراف آن نواحی از بین رفته و ناپدید می‌شوند و درنهایت برای فرد لاغری را به ارمغان می‌آورند. حالا اگر شما برای رسیدن به وزن دلخواه خود از گرفتن انواع رژیم‌های غذایی خسته شده‌اید و دیگر نمی‌توانید با انجام این رژیم‌ها به وزن ایده‌ال خود بازگردید روش سرمادرمانی لاغری می‌تواند روش مناسبی برای شما باشد.

لاغری بدن به روش سرمادرمانی

سرما درمانی در ورزش

یکی دیگر از مزایای سرمادرمانی که بسیار هم مورد توجه است خاصیت زد درد بودن سرما در عضلات و نواحی مختلف بدن ورزشکاران است که مربیان ورزشی از آن بسیار فراوان استفاده می‌کنند. درواقع سرما درمانی و گرما درمانی روش‌های دردسترسی هستند که همه افراد می‌توانند برای کاهش درد و التهاب در نواحی مختلف بدن خود از آنها استفاده کنند و خود پزشک درمانی خود باشند. از جمله روش های درمانی که معمولا در سرما درمانی از آنها استفاده میشود روش استفاده از بسته‌های یخ و یا کیسه‌های یخ است که به بدن فرد کمک می‌کند تا دوباره توان اولیه خود را به دست آورده و درد ناحیه آسیب دیده و یا التهاب آن را تسکین دهد. افراد می‌توانند پس از انجام ورزش‌ها شدید جسمانی یا بعد از درد و گرفتگی‌های عضلانی ناشی از این فعالیت‌ها از این روش درمانی برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند

فریز درمانی