پی آر پی زانو

پی آر پی از تکنیک استفاده از توان بیولوژیک بدن برای ترمیم خود در پاسخ به آسیب ‌ها استفاده می کند. تزریق مقدارغنی‌شده از پلاکتها می تواند موجب افزایش تعداد سلولها و ترمیم بافت صدمه ‌دیده خصوصاً در غضروف و لیگامانها شود. یکی از کاربردهای اثبات‌ شده پی آر پی در آرتروز زانو و آرتروز مچ پا، صدمات منیسک و رباط‌های زانو، صدمات تاندون‌های شانه و التهابات و دردهای آرنج مانند آرنج تنیس‌بازان و التهاب فاسیای کف پا (خار پاشنه) می باشد. از مزیتهای مهم این روش این است که اثرات مثبت آن دربیمار دائمیست و همیشگی است.

عوارض تزریق prp در زانو

تزریقات PRP دارای فاکتورهای رشد هستند و موجب تحریک سلول‌ها برای بازسازی بافت آسیب دیده می‌شوند. تزریق این ماده همچنین موجب فروکش کردن التهاب و در نتیجه بهبود علائم ناشی از آسیب دیدگی می‌شود. هر چند  پی آر پی PRP  هنوز تکنیک نوپایی ست، ولی بسیاری از بیماران در سراسر جهان با آن درمان شده اند و نشان داده است که بهبود قابل توجهی در درد و توانایی انجام حرکات را درزندگی روزمره دارد. تزریق پی آر پی فوق العاده بی خطر است و عوارض آن نادر می باشد.  از آنجا در این روش از خون خود فرد استفاده می شود، لذا خطر انتقال عفونت یا واکنش های حساسیتی وجود ندارد. ولی در هر صورت احتمال بروز عفونت در اثر تزریق ممکن است به وجود آید. عوارض جانبی دیگری که برای PRP می توان در نظر گرفت؛ احتمال بروز التهاب و افزایش درد در محل تزریق است.

پی آر پی زانو

استراحت بعد از پی آر پی زانو

بعد از پی آر پی زانو از بیماران خواسته می‌شود که به مدت شش هفته از انجام فعالیت شدید دوری کنند و استراحت داشته باشند و پس از آن نیز ۶ هفته فیزیوتراپی بگذرانند. طی این مدت بیمار می‌تواند ورزش کند اما باید از انجام فعالیت‌هایی که بر ناحیه آسیب دیده فشار می‌آورد، خودداری کند. به طور کلی بعد از پی آر پی باید کلیه حرکات و رفتار زندگی خود را با مشورت پزشک خود انجام دهید تا مطمین شوید که فعالیت های روزمره شما به سلامتیتان آسیبی وارد نمیکند. اجرای سایر برنامه های توانبخشی و فیزیوتراپی معمولا از یک هفته پس از تزریق PRP شروع میشود. بر حسب شرایط بیمار و با توجه به ارزیابی های پزشکی این برنامه ها می توانند اثرات بسیار مفیدی در نتایج حاصل از PRPداشته باشند و از شدید شدن و مزمن شدن ضایعات آن جلوگیری کنند.

بهترین مرکز PRP در تهران

روش پلاسمای غنی از پلاکت، یک روش درمانی پیشرفته  است که در بهترین مرکز PRP  تهران  در مدت زمان بسیار کم و بدون هیچ برش و جراحی و خونریزی و نیاز به دوران مراقبت و ریکاوری بلند مدت قابل انجام است. ولی از آنجایی که درمان باPRP  هنوز به عنوان درمان استاندارد معمول شناخته شده نیست توصیه می شود بیماران در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایند. چراکه در این مراکز، اطلاعات هر مشتری به صورت محرمانه باقی مانده و ارائه خدمات دقیق و با کیفیت با نهایت احتیاط و حفظ شأن مشتری در اولویت قرار دارد. این روش درمانی، کاملاً به صورت طبیعی انجام شده و از هیچ ژل جانوری در آن استفاده نمی شود. به طور کلی می توان گفت از جمله مزایای پی آرپی نتیجه حاصله از آن تا به امروز است.

عوارض تزریق prp در زانو

قیمت پی آر پی زانو

قیمت پی آر پی زانو را نمی توان به صورت اینترنتی و با مطالعه مطالب نوشته شده در سایت ها متوجه شد و برای این منظور باید حتما به مراکز درمانی مراجعه شود و بعد از معاینه و تجویز پزشک به قیمت حقیقی آن دست یافت. پس لزوم انجام پی آر پی زانو باید توسط متخصص ارتوپدی تایید شود . بنابراین نیاز است که ابتدا به یک جراح مراجعه نمایید . جراح ارتوپد با توجه به آزمایش هایی که انجام داده اید و همچنین تصاویر اسکن شده مفصل آسیب دیده در صورتی که استفاده از این روش را مناسب بداند هزینه را با توجه به میزان مشکل به بیمار اطلاع می دهد. پس بهتر است اگر قصد انجام این کار را دارید حتما باید با تجویز پزشک این کار انجام شود. به طور متوسط برای هر واحد کیت مصرفی ششصد هزار تومان متغیر خواهد بود.

استراحت بعد از پی آر پی زانو

نظرات در مورد prp زانو

نظرات درج شده در سایت های اینترنتی و مطالعه نظرات مردمی خیلی مورد تایید نخواهد بود و بهتر آن است که این کار را با تحقیقات حضوری و مشورت با پزشکان مورد اعتماد و اطمینان انجام دهید تا هم مطمین شوید که انجام این کار برای شرایط فعلی شما کار مناسبی است و هم انجام این کار را زیرنظر متخصصی با تجربه و ماهر انجام دهید تا عوارض ناشی از این عمل برای شما تا حد قابل قبولی کاهش یابد و چنانچه برای شما عارضه ای به وجود امد بتوانید زیر نظر پزشک به درمان و التیام آن بپردازید و بیهوده خود را نگران نکنید. انجام پی آر پی زانو با توجه به قیمت آن و شواهدی که تاکنون از این عمل به دست آمده است روشی خوب و قابل اعتماد برای کسانی است که دچار این نوع مشکلات هستند.

منبع : کلینیک زیبایی روژا