کرایوتراپی چیست

هدف از کریوتراپی کاهش سوخت و ساز سلولی، افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب، کاهش درد واسپاسم ، انقباض عروق است. از موارد کاربرد دستگاه کرایوتراپی در کنترل و درمان بیماری سالک، بواسیر، یبوست، دردهای بعد از عمل جراحی در پرتو درمانی، از بین بردن چربی‌های اضافه بدن و از این دست می باشد. کرایوتراپی روش نسبتاً ارزان، ایمن و قابل‌ اعتماد است. امروزه دانش پزشکی با بکار گیری تکنولوژی روش های جدید درمانی را ابداع کرده است که می تواند در درمان بسیاری از اختلالات و بیماری ها مفید باشد. از جمله این روش ها می توان به کرایوتراپی اشاره کرد. در ادامه قصد بررسی این موضوع را داریم که کرایوتراپی چیست و کاردبرد آن در زیبایی چگونه است:

کاربردهای کرایوتراپی چیست ؟

کرایوتراپی، گاهی اوقات با عنوان سرما درمانی شناخته می شود، استفاده موضعی از درجه حرارت پایین در درمان پزشکی است. کرایوتراپی برای درمان انواع آسیب های خوش خیم و بدخیم بافت ها مورد استفاده قرار می گیرد. نیتروژن مایع از جمله اصلی ترین مواد مورد نیاز در کرایوتراپی است. این مایع قادر است تا دمای ۱۹۶c-  را ایجاد کند. در کرایوتراپی با استفاده از نیتروژن به عمق ضایعه نفوذ می کند و بسته به نوع ضایعه چند ثانیه سرما را در جوش، زگیل و … به کار خواهد برد تا موجب از بین  رفتن این اختلال شود . از جمله کاربردهای کرایوتراپی می توان به تسکین دردهای عضلانی، درمان بیماری سالک، درمان بواسیر، درمان یبوست، تسکین دردهای بعد از عمل جراحی، درمان آسیب های عضلانی، کمک به حذف چربی‌ های اضافه بدن، از بین برن لک های پوستی، درمان ضایعات عروقی و درمان ضایعات ویروسی مانند زگیل اشاره کرد.

کاردکاربردهای کرایوتراپی

سرما درمانی درد دارد؟

به‌احتمال‌ زیاد در عرض چند ساعت بعد از کرایوتراپی ، ناحیه تحت درمان تاول خواهد زد و طبعا درد خواهد داشت. گاهی اوقات تاول شفاف است و گاهی اوقات به دلیل خونریزی، قرمز یا بنفش می‌باشد (این موضوع ضرری ندارد). اگر درمان در نزدیک چشم صورت پذیرفته باشد، ممکن است پلک‌ها دچار تورم شوند، بخصوص در هنگام صبح، اما در عرض چند روز برطرف می‌شوند. به‌تدریج در عرض چند روز،  زخم و تاول ناحیه تحت درمان فروکش خواهند نمود. معمولاً توجه ویژه‌ای در مرحله بهبودی موردنیاز نیست. می‌توان ناحیه تحت درمان را به‌آرامی یک یا دو بار در روز شستشو داد، ناحیه تحت درمان باید تمیز نگه داشته شود. پانسمان کردن ناحیه، اختیاری است، اما اگر ناحیه تحت درمان در معرض آسیب‌دیدگی و یا اصطکاک با لباس قرار داشته باشد، بهتر است روی آن پانسمان شود تا علاوه بر کاهش آسیب به بهبود آن نیز کمک کنیم.

کرایوتراپی درد دارد

کرایوتراپی لاغری چیست ؟

کرایوتراپی  یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های غیرتهاجمی است که به طور موثر سلول های چربی را در منطقه تحت درمان حذف می کند. سلول های چربی به سرما بسیار حساس بوده و بدون خراب شدن بافت های اطراف از بین می روند. کرایوتراپی لاغری روشی بسیار جدید برای مبارزه با چاقی های موضعی است که همین سه، چهار سال پیش توانست تاییدیه FDA ) انجمن غذا و داروی آمریکا) را بگیرد و نام خود را به عنوان روش موفق کاهش سایز سر زبان ها بیندازد. در سرما درمانی لاغری وقتی سر دستگاه کرایو روی شکم، ران، باسن یا هر قسمت دیگر از بدن شما که دچار چاقی موضعی است قرار می گیرد، بافت را سرد کرده و همزمان نوعی حالت خلا ایجاد می کند. این سرما در سطح پوست چندان مشخص نیست اما مطمئن باشید که سلول های چربی را از بین می برد.

کرایوتراپی لاغری

هزینه کرایوتراپی چقدر است ؟

از آن جایی که کرایوتراپی برای طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات به کاربرده می‌شود نمی‌توان هزینه دقیقی برای آن مشخص کرد. تجربه و مهارت پزشک، ابزار مورد استفاده و تعرفه‌های پزشکی در محل زندگی شما نیز همگی بر هزینه سرما درمانی مؤثر هستند. کرایوتراپی یا سرما درمانی برای درمان اختلالات و بیماری های مختلف استفاده می گردد. به عبارت دیگر هر نوع درمان که شامل استفاده از سرما یا دمای انجماد باشد کرایوتراپی نام دارد. کرایوتراپی به طور کلی یک روش ایمن است ولی بهتر است که قبل از انجام آن حتما با پزشک متخصص پوست و مو صحبت کنید. بنابراین هزینه سرما درمانی بسته به نوع عارضه و همچنین روش درمان متفاوت می باشد. در نتیجه مراجعه به متخصص پوست و مو و انجام ویزیت اولیه برای برآورد هزینه ضرورت دارد. اما به طور کلی کرایوتراپی یک روش درمانی کم هزینه و مقرون به صرفه است.